CIFF og Revolver går sammen om en særlig begivenhed i august

Stock Photo, tags: og om - upload.wikimedia.org

Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) og Revolver, to af Danmarks største modemesser, annoncerede deres første fælles event nogensinde i august. Samarbejdet forventes at samle hundredvis af modemærker.

CIFFs opkøb af Revolver tidligere i år har fået de to modemesser til at konsolidere og strømline deres aktiviteter under den nye vision om ‘One Copenhagen.’ CIFF-direktør Sofie Dolva skal lede det første fællesarrangement nogensinde for to af Danmarks mest betydningsfulde modemesser.

Samarbejdet finder sted fra 9. til 11. august i Bella Center Copenhagen, der forener begge arrangementer. Dette strategiske skridt forventes at øge modeindustriens synlighed og bane vejen for innovativt samarbejde og bæredygtig praksis.

Ny og optimeret messeoplevelse

Revolvers friske tilgang og CIFF’s levetid, det længstvarende show i Skandinavien, vil smelte sammen for at skabe en ny og optimeret messeoplevelse.

I en udtalelse udtrykte Dolva sine tanker om, at dette samarbejde kunne fremvise den bedste danske, skandinaviske og internationale mode og skabe en mere værdifuld og sammenhængende fair oplevelse for købere og brands.

“CIFF x Revolver udfordrer messekonceptet til at imødekomme morgendagens krav og give optimale betingelser for brands til at handle, udvikle sig og skinne i en indflydelsesrig international kontekst,” sagde Dolva.

Det kommende samarbejde mellem CIFF og Revolver vil præsentere over 800 nye og etablerede indenlandske og internationale mode- og skønhedsmærker i et “fuldspektret moderne show.”

Ifølge Dolva har den fælles begivenhed i august mellem CIFF og Revolver til formål at støtte den kreative industri, som har flere nicher.

“Det er alt sammen en del af vores overordnede fokus på at pleje et stærkt mode-, livsstils- og skønhedsfællesskab med en holistisk tilgang,” sagde hun.

Dolva sagde også, at samarbejdet søger at inspirere modeindustrien ved at tilbyde en one-stop platform for deling af viden, mediemuligheder og handelsudsigter i København – så industrien kan vokse.