Abdou Aziz Ndiaye forlænger kontrakt med FC Midtjylland til 2031

Abdou Aziz Ndiaye, den talentfulde højreback fra Senegal, har indgået en ny kontrakt med FC Midtjylland, der strækker sig frem til sommeren 2031. Ndiaye, som kun er 20 år gammel, kom til klubben fra Next Gen-holdet i sommeren 2025. I maj 2026 gjorde han debut for førsteholdet som den første spiller fra Next Gen, da han var blandt de startende 11 i en kamp mod Brøndby IF.

Ndiayes Udvikling i FC Midtjylland

Siden sin ankomst har han gjort sig bemærket og har hurtigt bevæget sig tættere på førsteholdet, efter at have været en del af Next Gen-holdet. Sportchefens vurdering af Ndiaye er klar; han har både styrke og hurtighed, og har vist stort potentiale i det år, han har været i klubben. Der er en klar forventning om, at han vil fortsætte med at udvikle sine færdigheder og bidrage til holdets spillestil.

Der er fokus på at integrere Ndiaye endnu mere i holdet, både i forhold til relationerne med de øvrige spillere og de taktiske krav, der er nødvendige for at klare sig godt i mand-mand-spillet og presset. Hans evner til at spille offensivt og hans dygtighed i en-mod-en-situationer er også fremhævet som områder, der skal fortsætte med at udvikles.

Abdou Aziz Ndiaye ser frem til at fortsætte sin rejse i FC Midtjylland, hvor han trives med sine holdkammerater og trænerteamet, og han er fast besluttet på at gøre en forskel på holdet og fortsætte sin udvikling som spiller. Med den nye kontrakt er der ingen tvivl om, at både klubben og spillerne har store forventninger til fremtiden.