Utah Mammoth præsenterer nyt logo og spilletøj i Delta Center

Utah Mammoth præsenterer nyt logo og spilletøj i Delta Center

SALT LAKE CITY – En preseason-kamp markerede et vigtigt øjeblik for Utah Mammoth, der nu har præsenteret deres logo på isen i Delta Center for første gang. Det var også første gang, at spillerne iførte sig Mammoth-uniformer i arenaen, og fansen kunne købe holdets trøjer. De nye, stejle siddepladser i enderne kan gøre dette til en af de mest livlige arenaer i NHL.

En ny æra for hockey i Utah

Tyler Wahlberg, en fan i de nye siddepladser, havde en fantastisk udsigt til kampen, hvor center Kevin Stenlund scorede et mål, der bragte Mammoth foran Los Angeles Kings. Wahlberg har fulgt med i renoveringen af arenaen hele sommeren.

NHL etablerede en ny franchise i Utah i april 2024, hvor holdet købte hockeyaktiverne fra Arizona Coyotes. Ejeren Ryan Smith og hans hustru Ashley, der også ejer basketballholdet Utah Jazz, har taget en stor udfordring op. Smith Entertainment Group havde kun seks måneder til at forberede sig til den første sæson, hvilket inkluderede opførelsen af en midlertidig træningsfacilitet og renoveringer af Delta Center.

Den permanente træningsfacilitet stod klar til holdet i september, efter at arbejdet med at omdanne en tidligere Macy’s til en moderne hockeyfacilitet på 146.000 kvadratfod var påbegyndt. De offentlige områder, herunder lobby, butik og omklædningsrum, forventes at åbne i 2026.

Utah-træneren udtrykte stor tilfredshed med de fremskridt, der er gjort på kort tid. Faciliteten byder på rummelige omklædningsrum, træningslokaler og kontorer med naturligt lys, hvilket skaber et miljø, hvor spillere kan interagere og samarbejde.

Spilleren Dylan Guenther beskrev faciliteterne som “helt fantastiske” og bemærkede, at de har ressourcer, som mange andre hold ikke har. Træningsområdet inkluderer en recovery lounge med massageborde og hydroterapi, mens en stor vægttræningsafdeling og en frisørsalon også er tilgængelig for spillerne.

De nye faciliteter er designet til at optimere spillernes tid, især da de tilbringer meget tid på vejen i løbet af den 82-kamp lange sæson. Loungeområdet er indrettet med varme farver og komfortable møbler for at skabe en hjemlig atmosfære, hvor spillerne kan slappe af.

Delta Center har gennemgået flere renoveringer siden åbningen i 1991. Den seneste opgradering har forbedret arenaens udseende og skabt et bedre miljø for hockey, samtidig med at den fantastiske atmosfære fra NBA-kampene bevares.

For at forbedre synligheden for tilskuerne er gulvet blevet hævet, og der er installeret nye isgulve og affugtere. Arenaen har nu 12.478 ubesluttede pladser til hockey, og med kommende renoveringer vil dette tal stige til omkring 17.000.

Holdets permanente brandidentitet blev præsenteret i maj, efter en omfattende afstemning blandt fansen, hvor Mammoth-navnet blev valgt for at ære de mammutter, der levede i Utah for cirka 10.000 år siden.

Fansene er allerede i gang med at vise deres støtte ved at købe trøjer, og det forventes, at arenaen vil være fyldt med nye trøjer, når sæsonen for alvor starter den 15. oktober. Den imponerende udvikling af både arenaen og træningsfaciliteterne lover godt for Mammoths fremtid i NHL.

INTERESSANTE NYHEDER

MEST LÆSTE NYHEDER I DAG

SENESTE NYT