Zalando og Copenhagen Fashion Week offentliggør Zalando Visionary Award

Stock Photo, tags: zalando og copenhagen fashion week visionary - images.unsplash.com

Zalando og Copenhagen Fashion Week slår sig endnu engang sammen for at give positiv opmuntring til modebranchen, ifølge en nylig pressemeddelelse. Zalando, sponsoren for Copenhagen Fashion Week, har ændret formatet for sin bæredygtighedspris efter tre år.

Zalando har afsløret, at det vil introducere en ny pris kaldet Zalando Visionary Award for den kommende sæson af forår/sommer 2024. Med det formål at anerkende fremadstormende designere, der former fremtiden for mode, følger denne pris efter tre år af Zalandos bæredygtighedspris samarbejde med Copenhagen Fashion Week.

Zalando Visionary Award vil fokusere på at pleje designere, der gør en forskel i branchen ved at fremme bæredygtig praksis og samtidig skubbe grænserne for kreativitet og innovation.

“Med Zalando Visionary Award ønsker vi at forkæmpe mærker, der deler Zalandos værdier og sætte fokus på initiativer, der positivt bidrager til modeindustrien,” siger Lena-Sophie Röper, direktør for designer og luksus hos Zalando.

“At udvide omfanget af prisen med de nye søjler af kreativitet og design, social påvirkning og innovation giver en unik mulighed for at udforske flere aspekter af hvert brands DNA.”

Den populære europæiske mode- og livsstilsplatform sætter prisen til at fokusere på tre nøglesøjler: kreativitet og design, socialt engagement og innovation. For at kvalificere sig til prisen skal kandidater også demonstrere deres lederskab og engagement i bæredygtighedsstandarder fastsat af Copenhagen Fashion Week.

Juryen, bestående af Zalando-embedsmænd, forretningsfolk og medlemmer af CFW Show Committee, vil omhyggeligt vurdere ansøgernes bidrag.

Det er dog kun tøjmærker, der er berettiget til prisen, da den ikke inkluderer tilbehør, børnetøj eller badetøjsmærker. Kandidater, der er interesserede i at ansøge om Zalando Visionary Award, skal indsende deres ansøgning inden deadline den 2. maj. Det vindende brand vil modtage €50.000 i præmiepenge og vil blive vist i showplanen for Copenhagen Fashion Week.