
I august tiltræder Søren Hanghøj som den nye kommunikationsdirektør i Brøndby IF. Den 41-årige Hanghøj har en solid baggrund inden for journalistik og ledelse og har erfaring med strategisk, politisk og corporate kommunikation.
Styrkelse af Relationer og Kommunikation
Direktøren for Brøndby IF, Ole Palmå, udtaler, at Søren vil bringe en værdifuld kombination af personlighed og erfaring til stillingen. Han forventer, at Hanghøjs tidligere arbejde med strategisk rådgivning vil være med til at styrke klubbens relationer til de mange dedikerede interessenter.
Hanghøj har brugt næsten 15 år i mediebranchen, hvor han blandt andet har været redaktionschef og sportschef på B.T. Han har også arbejdet for Viaplay, Tipsbladet samt Radio 24syv og har erfaring fra en stilling som Media Manager i Divisionsforeningen, hvilket giver ham indsigt i 3F Superligaen.
De seneste år har han fokuseret på strategisk kommunikation, først som pressechef i Social-, Bolig- og Ældreministeriet og senest som seniorrådgiver i PR- og kommunikationsbureauet Help Agency.
I sin nye rolle vil Hanghøj arbejde på at styrke klubbens bånd til de omkring 250.000 fans og interessenter, der følger med i, hvad der sker i Brøndby. Han lægger vægt på, at kommunikationen skal være tydelig og tilgængelig for alle. Hanghøj tiltræder sin stilling den 4. august, og hans erfaring vil uden tvivl spille en central rolle i klubbens fremtidige kommunikationsstrategi.