
Søndag den 31. august kl. 16.00 træder Odense Boldklub ind på banen mod FC Nordsjælland iført en særlig H.C. Andersen-kampagnetrøje, der ikke ligner klubbens sædvanlige hjemmebanetrøje. Denne unikke trøje er resultatet af et samarbejde mellem Odense Boldklub, Albani, Odense Kommune og Red Barnet, og den har til formål at fremhæve betydningen af fællesskab og trivsel blandt børn og unge.
Betydningen af Kampagnetrøjen
Kampagnetrøjen er designet med henblik på at understrege værdier som sammenhold og trygge oplevelser for børn og unge i vanskelige livssituationer. Den hylder H.C. Andersens tidløse eventyr, som stadig har relevans mere end 150 år efter hans død.
Initiativet markerer 150-årsdagen for H.C. Andersens bortgang og sætter fokus på, hvordan hans fortællinger stadig afspejler nutidens liv og vedrører emner, der altid vil være aktuelle. Trøjen symboliserer et stærkt samarbejde mellem byen, klubben og Red Barnet, der sammen arbejder for et større formål.
Kampagnetrøjen har til hensigt at fremhæve vigtigheden af positive og inkluderende fællesskaber for børn og unge i udsatte positioner. Søndagens kamp vil derfor ikke blot være en sportsbegivenhed, men også en fortælling om at finde sin plads i livet. Hver solgte trøje vil bidrage til Red Barnets landsindsamling, hvor der doneres 100 kr. til organisationen for hver trøje.
Trods forbedringer i levevilkårene for mange børn i Danmark, lever stadig 49.500 børn i fattigdom, og mange kæmper for at være en del af trygge fællesskaber. Dette initiativ har til formål at belyse disse udfordringer og understrege betydningen af fællesskab, som er en central værdi i partnerskabet mellem Odense Boldklub og Red Barnet.
Kampagnetrøjen vil være tilgængelig i Odense Boldklubs fanshop fra tirsdag den 26. august kl. 11.00. Desuden vil de trøjer, som spillerne bruger i kampen, blive solgt på auktion til fordel for Red Barnet i forbindelse med deres landsindsamling.