Isack Hadjar fortsætter imponerende stime med syvendeplads i Spanien

Isack Hadjar fortsætter imponerende stime med syvendeplads i Spanien

Isack Hadjar fortsatte sin imponerende præstation med en syvendeplads i Spanien, hvor han beskrev racet som en fornøjelse, da han kæmpede sig til sin tredje pointplacering i træk.

I kontrast til Hadjars succes havde hans teamkammerat, Liam Lawson, en mere udfordrende dag. Selvom den nyezealandske kører gjorde sit bedste og var involveret i flere hårde dueller, endte han uden point på en 11. plads.

Hadjars Stærke Præstationer

Hadjar, som startede fra P9, formåede at holde sin position ved starten og kæmpede intenst med sin landsmand Pierre Gasly i de tidlige faser af racet. Begge kørere havde været oppe sent for at se Paris Saint-Germain spille Champions League dagen før, men det påvirkede ikke deres fokus, da racet begyndte.

Efter sin første pitstop faldt Hadjar ned til 10. pladsen, men han forblev inden for top 10 efter sin anden stop. Ved genstarten efter Safety Car’en lå han på syvende, men måtte køre på brugte bløde dæk, mens Nico Hulkenberg bag ham havde friske dæk. Hadjar tabte en placering til Hulkenberg, men krydsede målstregen som nummer otte og rykkede op til syvende, da Max Verstappen fik en straf.

Hadjar har nu opnået point i tre på hinanden følgende løb med placeringer som henholdsvis niende, sjette og syvende, hvilket hjælper Racing Bulls med at overhale Haas i mesterskaberne. Dette står i skarp kontrast til hans sæsonstart, der blev præget af et crash under formationsomgangen i Australien.

Hadjar udtrykte sin tilfredshed over de seneste præstationer og mente, at bilen finder mere fart, hvilket giver dem momentum.

Lawson, der også var aktiv i racet, udførte en imponerende overhaling på Alex Albon, men kom i kontakt med ham på et tidspunkt. Han forsøgte også at komme forbi Ollie Bearman senere i løbet i et forsøg på at avancere fra sin startposition som nummer 13. Ved genstarten efter Safety Car’en lå Lawson på tiende plads, men da han stadig kørte på dæk, der allerede havde været brugt i 14 omgange, blev han overhalet af Fernando Alonso og endte som nummer 11.

Lawson bemærkede, at hans hold havde præsteret stærkt, men at de var havnet i en uheldig position, da de mistede muligheden for at pitte i tide under Safety Car’en, hvilket kostede dem vigtige placeringer.