Esbjerg fB har styrket sin defensiv med tilkomsten af den 20-årige midterforsvarer Gustav Bjerge, der skifter fra FC Midtjylland. Aftalen strækker sig frem til sommeren 2030, hvilket betyder, at Bjerge vil kalde Blue Water Arena for sin nye hjemmebane.
Gustav Bjerge: En Lovende Tilføjelse til Esbjerg fB
Bjerge kommer med en solid fodboldbaggrund fra sin tid i Midtjylland, hvor han blandt andet har været anfører for U19-holdet, der vandt DM-guld i 2025. Han har også repræsenteret Danmark på ungdomslandsholdene for U16, U17, U18 og U19, samt deltaget i UEFA Youth League med FC Midtjylland.
I den seneste sæson spillede han på leje hos Hobro IK, hvor han fik værdifuld erfaring i seniorfodbold. Sportschefen i Esbjerg fB ser frem til at have Bjerge i truppen, da han har et stort potentiale som spiller. Bjerge er kendt for sit hårde arbejde, evne til at tage dueller og sin offensive tilgang til spillet, hvilket passer godt ind i klubbens spillestil.
Derudover fremhæves Bjerge som en spiller med den rette mentalitet, der har lyst til at udvikle sig og bidrage til den kultur, Esbjerg fB ønsker at skabe. Den nye spiller ser frem til at blive en del af klubben og ser det som en spændende udfordring. Han bemærker, at han tidligere har haft erfaring med at spille mod Esbjerg fB og ser nu frem til at være en del af klubbens ambitioner om at vende tilbage til Superligaen.
Gustav Bjerge er født den 11. april 2006 og har tidligere spillet for FC Midtjylland og Hobro IK. Esbjerg fB’s næste hjemmekamp finder sted lørdag den 25. juli kl. 15.00 på Blue Water Arena. Med den nye tilføjelse i truppen ser klubben frem til at styrke deres position i ligaen og arbejde hen imod deres mål om at komme tilbage til den danske Superliga.





