Depeche Mode vender tilbage til Danmark som en del af deres 2024-turné

Video Screenshot, tags: depeche mode til som en del af deres - Youtube

Det engelske elektroniske rockband Depeche Mode annoncerede deres tilbagevendensplan til København i 2024 som en del af en udvidet ‘Memento Mori’-turné.

I juni sidste år sprængte Depeche Mode en fremragende præstation i Parken. Denne koncert var den første efter at keyboardspiller Andy Fletcher døde i maj 2022, hvilket resulterede i, at deres album ‘Memento Mori’ fra 2022 blev udgivet som en duo.

Soundvenues anmelder Martin Gronemann sagde, at Parken-koncerten var imponerende og live-bekræftende.

“Turen understregede, at synthpop-legenderne stadig har en musikalsk nysgerrighed efter at skabe de magiske øjeblikke, som deres blændende bagkatalog er formateret til,” skrev Gronemann.

De vender tilbage til København lørdag den 10. februar 2024, og Royal Arena forventes at være mødested for den forlængede vinterkoncert. Billetten vil blive sat til salg fra mandag den 17. juli kl. 10.00 via partnerhjemmesiderne LiveNation og Ticketmaster.

Fængslende koncert i juni

Junis koncert efterlod et dybt indtryk på fans, herunder Gronemann. Hans forfatterskab til Soundvenue beskrev, hvordan synthpop-pioneren fremviste deres legendariske optræden.

Depeche Modes vokalist Dane Gahan var i tvivl, da han sang ‘It’s No Good’ efter en skæv tonehøjde og et lydt åndedræt. Alligevel vendte bandet straks tilbage til deres sædvanlige gear og vækkede fansens ånd i Parken Shone.

Gronemann roste Parken-turneen som en af de bedste koncerter nogensinde. Selvom Gahan og guitaristen Martin Gore dominerede showet, var Fletchers fravær stadig mærkbar.

Depeche Mode deltog ikke i nogen chats mellem sessionerne. De agerede det samme, da de hyldede deres afdøde bandkammerat på det store lærred, som gradvist fortsatte med ‘World in My Eyes’.

Desuden demonstrerede Depeche Mode deres evner til at omarrangere sange, da alle medlemmer udforskede forskellige fortolkninger af deres musik. For eksempel fik ‘John the Revelator’ et mere organisk drive, mens ‘Precious’ viste Gores guitarspil og Gordenos keyboardekspertise.

‘Just Can’t Get Enough’ opmuntrede til publikumsdeltagelse, mens ‘Personal Jesus’ begyndte i en fuldstændig afklebet version. Det førte til en opbygning til det berygtede “Ræk ud og rør ved tro!” mantra.

Gronemann fremhævede et særligt mindeværdigt øjeblik, da Gahan og Gore engagerede sig tæt med publikum. De fremførte ‘Waiting for the Night’ med subtile synthesizere og telefonlys fra publikum.