David Highhill er blevet ansat som Head of Strategy for Hologic WTA Tour. I sin nye stilling vil han samarbejde tæt med CEO Portia Archer for at forme fremtiden for WTA. Highhill får ansvaret for at udvikle og implementere langsigtede tiltag, der skal fremme vækst, innovation og give en konkurrencefordel.
WTA’s Vækst og Highhills Rolle
Denne ansættelse kommer på et tidspunkt, hvor WTA oplever en betydelig vækst. I 2024 tiltrak Hologic WTA Tour over 1 milliard seere globalt, og deltagerantallet ved turneringer steg med 15%, hvilket bragte det samlede antal til over 3,5 millioner. WTA Ventures rapporterede desuden en stigning på 25% i kommercielle indtægter i samme periode, drevet af nye og udvidede partnerskaber, kommercialisering af datarettigheder samt udvidede medieaftaler og succesen med WTA Finals.
Før sin ansættelse i WTA arbejdede Highhill som General Manager for Sports Betting hos NFL, hvor han førte an i ligaens strategi omkring sportsvæddemål, herunder integritetsbeskyttelse og fanengagement. Tidligere har han også været Vice President for Strategi og Analyse hos NFL, hvor han bidrog til at definere ligaens strategiske rammer og økonomiske planlægningsprocesser.
Highhill blev anerkendt med Sports Business Journals prestigefyldte 40 Under 40-pris i 2023 og har en bachelor- og kandidatgrad fra Lehigh University med fokus på psykologi, statistisk analyse og udvikling af atletisk identitet.
Med Highhills erfaring i strategi og forretningsudvikling inden for professionel sport forventes han at spille en central rolle i at styrke kvindetennis og forbedre WTA’s organisatoriske effektivitet, mens organisationen fortsætter med at forfølge sine globale mål. Denne strategiske ansættelse er et skridt mod at realisere WTA’s vision for fremtiden.